Punktowy system oceny z zachowania
PUNKTOWY SYSTEM OCENY ZACHOWANIA
Wywiązywanie się z obowiązków ucznia
|
|
||||||
Lp. |
Oceniany obszar |
Osoby oceniające |
Punkty dodatnie |
Punkty ujemne |
częstotliwość |
||
1. |
Brak systematycznego uczestniczenia w nauczaniu zdalnym. |
n, w |
|
- 3 |
k |
||
2. |
Brak zeszytu, ćwiczeń, podręcznika, materiałów potrzebnych na lekcję |
n |
|
- 2 |
k |
||
3. |
Brak zadania domowego (po wykorzystaniu nieprzygotowania) Brak zadania domowego odesłanego w wyznaczonym terminie. |
n |
|
- 8 |
k |
||
4. |
Próba oszustwa: ściąganie, odpisywanie zadań domowych. Próba oszustwa, odpisywanie zadań. |
n |
|
- 5 |
k |
||
5. |
Kłamstwo, oszustwo |
n, w |
|
(-5) – (-10) |
k |
||
6. |
Brak pracy na lekcji - Brak współpracy na lekcji z nauczycielem. |
n |
|
- 3 |
k |
||
7. |
Opuszczanie lekcji bez usprawiedliwienia |
n, w |
|
- 10 |
k |
||
8. |
Spóźnianie się na lekcję |
n, w |
|
- 2 |
k |
||
9. |
Nieobecność nieusprawiedliwiona – 1 godz. |
w |
|
- 2 |
k |
||
10. |
Brak udziału w dobrowolnie wybranych przez ucznia zajęciach online oraz zajęciach korekcyjno- kompensacyjnych ,rewalidacyjnych. |
w |
|
- 2 |
k |
||
11. |
Systematyczne i terminowe odsyłanie zadań i prac w czasie nauczania zdalnego.
|
w |
10 3 |
|
j jednorazowo z każdego przedmiotu |
||
12. |
Podwyższenie średniej ocen na koniec r. szkolnego |
w |
15 |
|
j |
||
13.. |
100 % frekwencja szkolna 100% frekwencja w zajęciach zdalnych. |
w |
10 |
|
j |
||
Postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej
|
|||||||
15. |
Udział w konkursach i quizach szkolnych i pozaszkolnych organizowanych zdalnie. |
Etap szkolny |
Etap gminny/ |
Etap rejonowy/ |
Etap ogólnopolski |
||
+5 |
+10 |
+20 |
+ 30 |
||||
16. |
Zajęcie miejsca w konkursach szkolnych i pozaszkolnych organizowanych zdalnie. |
Etap szkolny |
Etap gminny/ |
Etap rejonowy/ |
Etap ogólnopolski |
||
+5 |
+10 |
+20 |
+30 |
||||
19. |
Prowadzenie swojego bloga |
w |
10 |
|
j |
||
20. |
Aktywny udział w zajęciach pozalekcyjnych (90 % obecności na zajęciach) Aktywny udział w zajęciach pozalekcyjnych ,korekcyjno-kompensacyjnych, rewalidacyjnych
|
OK |
10 |
|
j |
||
21. |
Udział w projekcie edukacyjnym |
OP |
1 - 20 |
|
j |
||
22. |
Angażowanie się w działalność charytatywną na portalach społecznościowych |
n, w |
1 - 10 |
|
k |
||
25. |
Praca zdalna na rzecz klasy i szkoły |
n, w |
1 - 10 |
|
k |
||
Dbałość o honor i tradycje szkoły oraz piękno mowy ojczystej
|
|||||||
26. |
Wulgarne słownictwo, obraźliwe gesty lub rysunki Zakłócanie lekcji poprzez udostępnianie niewłaściwych treści w postaci linków ,tekstów ,zdjęć na czacie. |
n, w |
|
- 5 |
k |
||
29. |
Zaangażowanie w uroczystości związane z patronem szkoły Zaangażowanie w przebieg konkursów związanych z patronem szkoły. |
n, w |
1 - 10 |
|
j |
||
Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób
|
|||||||
31. |
Zachowanie negatywne podczas nauczania zdalnego ,lekcji online. |
n, w |
|
(-5) - (-10) |
k |
||
33 |
Używanie wobec kolegów/koleżanek cyberprzemocy |
n, w |
|
(-5) – (-30) |
k |
||
35. |
Inne niewłaściwe zachowania (określić jakie) |
n, w |
|
(-1) - (- 30) |
k |
||
38. |
Spożywanie alkoholu, palenie papierosów(e – papierosów) lub ich posiadanie |
n, w |
|
- 50 |
k |
||
39. |
Przebywanie w towarzystwie osób spożywających używki |
n, w |
|
- 10 |
k |
||
40. |
Spożywanie lub posiadania narkotyków, substancji psychoaktywnych, dopalaczy |
n, w |
|
- 100 |
k |
||
41. |
Inne skandaliczne nieprzewidziane zachowania ucznia, np. rozprowadzania substancji psychoaktywnych, materiałów pornograficznych itp. |
n, w |
|
- 100 |
k |
||
42. |
Umieszczanie na stronach internetowych, forach społecznościowych wizerunku osób trzecich bez ich zgody, obraźliwych wpisów |
n, w |
|
(-10) - (-50) |
k |
||
43. |
Postawa bezpieczna, pożądana w sytuacjach kryzysowych (np. podczas wypadku, pożaru) oraz w relacjach w rówieśnikami (zachowanie wobec aktów przemocy) – określić jaka to postawa |
n, w |
1 - 10 |
|
k |
||
Godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią, |
|||||||
44. |
Niewykonywanie poleceń nauczyciela |
n, w |
|
- 3 |
k |
||
45. |
Celowe zakłócanie porządku na lekcji prowadzonej online |
n, w |
|
(-2) - (-10) |
k |
||
46. |
Samodzielne zamierzone rozłączenie sie podczas lekcji prowadzonej online |
n, w |
|
- 3 |
k |
||
47. |
Aroganckie odzywanie się do nauczycieli lub pracowników szkoły (ubliżanie, pyskowanie, podnoszenie głosu) |
n, w |
|
(-5) - (-30) |
k |
||
48. |
Używanie przezwisk nieakceptowanych przez innego ucznia |
n, w |
|
- 5 |
k |
||
54. |
Wolontariat |
w |
5 - 10 |
|
j |
||
57. |
Kultura osobista. Brak kultury osobistej podczas zajęć nieużywanie zwrotów grzecznościowych ( np. dzień dobry, proszę , przepraszam, do widzenia) |
w |
10 |
- 2 |
j |
||
58. |
Pomoc kolegom w nauce ( przesyłanie zadań, wiadomości) koleżeńskość, łagodzenie konfliktów koleżeńskich |
w |
5 - 10 |
|
j |
||
59. |
Brak punktów ujemnych w ciągu miesiąca |
w |
3 (5) |
|
k |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
Na początku każdego półrocza, uczeń otrzymuje 100 punktów, które odpowiadają ocenie dobrej. W ciągu półrocza, zachowania ucznia mogą zwiększyć lub zmniejszyć sumę punktów, co odpowiada wyższej lub niższej ocenie zachowania.
Wyjściową oceną zachowania jest ocena dobra;
Na początku drugiego półrocza, uczeń otrzymuje 140 punktów, które odpowiadają ocenie dobrej. W ciągu półrocza, zachowania ucznia mogą zwiększyć lub zmniejszyć sumę punktów, co odpowiada wyższej lub niższej ocenie zachowania.
Wyjściową oceną zachowania jest ocena dobra;
Każdej ocenie została przyporządkowana odpowiednia liczba punktów, którą uczeń powinien zdobyć na koniec półrocza i roku szkolnego
SKALA OCEN ZACHOWANIA
ZACHOWANIE |
PUNKTY |
WZOROWE |
minimum 200 pkt. i nie więcej niż 20 pkt. karnych 200 20 kr |
BARDZO DOBRE |
151-199 pkt. i nie więcej niż 30 pkt. karnych 171-199 30 kr |
DOBRE |
100-150 pkt. i nie więcej niż 50 pkt. karnych 140- 170 50 kr |
POPRAWNE |
51-99 pkt..i nie więcej niż 70 pkt. karnych 109 - 139 70kr |
NIEODPOWIEDNIE |
21-50 pkt. i nie więcej niż 100 pkt. karnych 50 - 108 100kr |
NAGANNE |
20 pkt. i mniej i więcej niż 100 pkt. karnych. 50 pkt i mniej |
Ocena roczna zachowania jest średnią arytmetyczną punktów za zachowanie z półrocza i końca roku szkolnego;
Ocena roczna zachowania jest średnią arytmetyczną ocen pierwszego i drugiego półrocza .
Ocena roczna zachowania jest średnią arytmetyczną ocen za zachowanie z pierwszego półrocza i końca roku szkolnego.
Jeżeli średnia arytmetyczna z pierwszego i drugiego półrocza da liczbę niecałkowitą (np 4,5 dobra +) wówczas ocena jest podniesiona z korzyścią dla ucznia , co daje ocenę wyższą. ( 5,0 bardzo bobra).
Wychowawca może zmienić ocenę z zachowania na:
a. niższą: w przypadku skrajnie negatywnego zachowania ucznia wychowawca ( po zasięgnięciu opinii innych nauczycieli) niezależnie od zgromadzonej przez ucznia liczby punktów);
b. wyższą: w przypadku wyraźnie wyróżniającego się zachowania ucznia ( po zasięgnięciu opinii innych nauczycieli) niezależnie od zgromadzonej przez ucznia liczby punktów);
Uczeń lub jego rodzice (opiekunowie prawni) mogą zgłosić zastrzeżenia do dyrektora szkoły, jeżeli uznają, że proponowana śródroczna lub roczna ocena zachowania została ustalona niezgodnie z formą ustalania śródrocznych i rocznych ocen zachowania. Zastrzeżenia mogą być zgłoszone do dyrektora szkoły na piśmie w terminie do 7 dni po wystawieniu przez wychowawcę klasy oceny proponowanej zachowania ucznia. Dyrektor szkoły na wniosek ucznia lub jego rodzica (opiekuna prawnego) zleca wychowawcy klasy ponowne rozpatrzenie formy ustalenia proponowanej śródrocznej i rocznej oceny zachowania oraz uzasadnienie proponowanej oceny zachowania ucznia na piśmie.