• Animacja na stronie głównej
    • Slider 12
    • Slider 13

Pięć dni w Zakopanem …

Uczniowie klasy II b gimnazjum spędzili niezapomnianych pięć dni w Zakopanem, w ramach „zielonej szkoły”. Przez cały czas pobytu dopisywała pogoda, więc widoki były niesamowite.

W pierwszy dzień zmoczył nas deszcz, ale daliśmy radę i dzielnie wspinaliśmy się po śliskich kamieniach do Jaskini Mroźnej, gdzie miejscami przejścia były niskie i prawie trzeba było się czołgać. Dobrze, że nikt z naszej wycieczki nie miał klaustrofobii :) Wszystkie dni wypełnione były atrakcjami: wjazd na Kasprowy Wierch i zapierające dech w piersiach widoki na szczyty Tatr Wysokich, panorama z Gubałówki, wędrówka nad Morskie Oko i dla odważnych nad Czarny Staw. Oczywiście spacer i zakupy na Krupówkach. Wyjazd był też okazją do poznania kultury i zwyczajów Podhala. Wybraliśmy się bowiem do Izby Regionalnej "U Gąsienicy". Można w niej było obejrzeć stroje i elementy związane z kulturą podtatrzańską. Wysłuchaliśmy prelekcji z muzyką i śpiewem góralskim, poprowadzonej przez rodowitego górala w bardzo zabawny sposób. Podczas wędrówek przewodnicy zwracali nam uwagę na roślinność i walory przyrodnicze Tatr. Po trudach wspinaczki i wędrowania odpoczywaliśmy w gościnnym pensjonacie w Murzasichlu, gdzie serwowane były smaczne posiłki i mogliśmy spędzić wieczór przy ognisku. W napotkanej po drodze bacówce spróbowaliśmy prawdziwych, góralskich oscypków. Cóż, wyprawa w góry to nie atrakcja dla słabeuszy, ale takich wśród nas nie było! W drodze powrotnej miło spędziliśmy czas w Krakowie. Postaliśmy pod słynnym oknem papieskim, pospacerowaliśmy po Krakowskim Rynku, gdzie zawsze dzieje się coś ciekawego. Mieliśmy okazję zobaczyć kręcenie scen do filmu telewizyjnego i zrobić sobie zdjęcie z aktorami.

Dziękujemy rodzicom i naszej pani wychowawczyni Aldonie Urbaniak za umożliwienie pobytu w górach oraz pani Grażynie Chrząstowskiej, która sprawowała nad nami opiekę. Niezapomniane wrażenia, piękne widoki, nowe informacje na długo pozostaną w naszej pamięci.

• Misja szkoły

"Dobra szkoła to przede wszystkim mądra szkoła. Niech w pracy wychowawczej wszystkie zaangażowane w nią osoby poczują się związane zadaniem ukazywania dojrzewającym ludziom, jak być człowiekiem naprawdę."