• Animacja na stronie głównej
    • Slider 6
    • Slider 7
    • Slider 8
    • Slider 9
    • Slider 10
    • Slider 11
    • Slider 12
    • Slider 13

Realizujemy projekt "Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2020"

Od listopada br. nasza szkoła uczestniczy w projekcie "Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2020". Projekt ten jest realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji cyfrowych w ramach zajęć pozalekcyjnych metodą projektu i metodą kształcenia wyprzedzającego z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych.  Nasza szkoła realizuje podprojekt "Uczniowskie Laboratoria Informatyczne" - „Mamo, tato tak wykorzystuję TIK”. Realizując nasz projekt określiliśmy sobie jeszcze jeden cel, wzmocnienie więzi rodzinnych. 

Nasza szkoła w ramach projektu otrzymała dostęp do sieci internetowej oraz sprzęt: laptopa, tablety, pomoce dydaktyczne: LEGO Education SPIKETM Prime, BeCreo, grę edukacyjną ScottieGo! oraz aplikacje cyfrowe służące do wspomagania nowoczesnego kształcenia, co w sposób znaczący wzbogaciło bazę dydaktyczną szkoły.  W zajęciach uczestniczą uczniowie klas IV i V, a do współpracy zostali zaproszeni ich rodzice, którzy na spotkaniu z panem dyrektorem oraz opiekunem grupy mieli okazję zapoznać się z metodą projektu oraz celami i zadaniami realizowanego projektu.

W pierwszym etapie realizacji projektu uczniowie dowiedzieli się, czym jest projekt edukacyjny, jakie korzyści daje udział w takim projekcie. Uczniowie wspólnie szukali pomysłów, określali cel projektu, zaplanowali etapy jego realizacji oraz stworzyli zespoły zadaniowe. Uczestnicy projektu na tym etapie wykorzystali narzędzie do współpracy, jakim jest Padlet, Mentimeter oraz kod QR. Na kolejnych zajęciach uczniowie wykorzystując aplikację QUIVER weszli w świat rzeczywistości rozszerzonej kolorując, a następnie „ożywiając” swoją kolorowankę oraz bawiąc się z kostką Merge Cube, która jest połączeniem nauki, technologii, sztuki, inżynierii i matematyki w niewielkim sześcianie. Dodatkowym zadaniem uczniów było wycięcie, złożenie i sklejenie z siatki sześcianu swojej kostki. Chociaż to zadanie nie okazało się łatwym, to ostatecznie każde dziecko wykonało edukacyjną kostkę Merge Cube. Na kolejnych zajęciach uczniowie programowali w ramach gry edukacyjnej Scottie Go! oraz wykorzystując klocki Lego. Programowanie sprawiło uczniom dużo radości, a rozmowy z rodzicami na temat umiejętności zdobytych na zajęciach i pokazywanie efektów swojej pracy przyczyniło się do zacieśniania więzi rodzinnych oraz odnajdywania wspólnych tematów do rozmów. 

 

  • Misja szkoły

    "Dobra szkoła to przede wszystkim mądra szkoła. Niech w pracy wychowawczej wszystkie zaangażowane w nią osoby poczują się związane zadaniem ukazywania dojrzewającym ludziom, jak być człowiekiem naprawdę."

    Jan Paweł II

  • Daj znać znajomym:
Script logo
Back to top
Masz pytanie?